آبشار شیطان کوه ، از زیبا ترین جاذبه های دیدنی طبیعی لاهیجان است. جاذبه های دیدنی زیبایی که در این منطقه وجوددارد گردشگررانرا تا پایان روز سر گرم میکند.

شیطانن کوه از جاذبه های زیبای لایجان است که در گذشته به شاه نشین شناخته می شد ولی امروزه نام این منطقه به شیطان کوه تغییر پیدا کرده است. این نام چدید آنچانان امروزه جا افتاده که نه تنها ساکنین لاهیجان این منطقه را به نام شیطان کوه میشناسن بلکه تمامی ایرانی نیز با این نام آشنایی  دارند.

آبشار شیطان کوه

علت نام گذاری شیطان کوه

به گفته عده ای از اهالی این منطقه ، بر روی این کوه غاری وجود داشت که محل عبور و مرور شاهان بود پ. در زمان وزرش باد در این غار صدا های وحشتناکی ایجاد میکرد.

بهگفته ی برخی دیگر از مردم ،زمانی که بر روی این کوه می ایستید تصور میکنید که با دویدن میتوانید به راحتی و سریع به دامنه کوه برسید اما نتیجه این تصور چیزی جز سقوط نخواهد بود.

جاذبه های گردشگری شیطان کوه

آبشار شیطان کوه

استخر شیطان کوه

در زمان شاه عباس ، در پای این کوه استخری با وسعت 17 هکتار ساخته شده است که در گذشته از آن برای آبیاری زمین های کشاورزی استفاده میشد.

در زمان قاجار کاخی بصورت جزیره در وسط این استخر ساخته شده بود که امروزه چیزی از آن باقی نمانده است و تنها حالت جزیره آن باقیست.

 

آبشار شیطان کوه

آبشار دیدنی و زیبا با قرار گیری در دل شیطان کوه زیبایی این کوه را چندین برابر کرده است . این آبشار بصورت مصنوعیست وسیله پمپاژ آب از آب دریاچه جلو کوه تامین میشود.


جاذبه های دیدنی ایران شیطان ,آبشار ,جاذبه ,منطقه ,دیدنی ,زمان ,آبشار شیطان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ارزانی تکنولوژی برتر آموزشی معرفی عوامل موفقیت در صنعت دامپروری الان بخر تحویل بگیر کالای ارزان ◗رسـانـہ شهدایے معرفت◖ نظر سنجی اختراعات واری پرتال تفريحي تکپر